søndag 2. januar 2011

Godt nytt år!

Godt nytt år til alle lapper og andre venner!
Dette blir nok et fint et, det føler jeg liksom på meg....... :).

Først og fremst så er jeg SJELEGLAD for at selve nyttårsaften er OVER!!!!! Jeg liker IKKE nyttårsraketter. Så mye bråk for ingenting da gitt! Tidligere år har vi vært på hytta på nyttårsaften, og der er det ikke så mange raketter (men det er allikevel overraskende mange spør du meg...). Og da pleier jeg å gjemme meg litt under spisestuebordet til bråket er over. Men nå skulle vi være hjemme. Vi har jo flyttet på landet sa mamma, det er vel ikke så mange raketter rundt her? Men det var definitivt mange nok! Jeg fant liksom ingen "trygg plass" når bråket begynte, selv ikke buret mitt var bra nok. Det bråkte nemlig MER i 2.etg for huset vårt ligger liksom nede i ei dump.... Men til slutt fant jeg og mamma ut at vi kunne sitte sammen i sofaen og snakke rolig sammen og da var det plutselig over! :) Enda godt det er ett år til neste gang.
Ellers har jeg hatt en fin juleferie, med hele familien hjemme. Pappa hadde til og med fri noen dager før jul så da var vi sammen hele dagen (dvs jeg må jo ha skjønnhetssøvnen min ovenpå...og ja, det kan hende det tar en 5-6 timer innimellom....) Ikke det at jeg trenger skjønnhetssøvn, men det er jo så deilig å slange seg på senga til mamma hele dagen :)

Her er juletreet vårt (lite men koselig :)):












Vi har hatt mange fine turer også, og så har vi vært ute og lekt sammen med Sofia og Emilie.

Nå har jeg begynt å røyte! Mamma sier at hun ikke skjønner noen ting av denne timingen min. Det er jo nå det er kaldest sier hun. Men må jeg røyte så må jeg røyte! Mamma sier hun håper det for at jeg skal få meg en enda tykkere og varmere pels :) Vi får se!
Idag var vi på fin tur i sola, se her:
















Den kråka skulle jeg gjerne hatt tak på......

















Og så fant jeg en super pinne (og den fikk skikkelig bank :))














KAVRING :)
Og så ma jeg fortelle om Kavring! :)

Kavring er en mellomschnauser som er kjempekul! Mamma går på instruktørkurs med mamma'n hans som heter Camilla. Og de har vært hjelpeinstruktører sammen på valpekurs på Lørenskog. Og innimellom så har vi vært med, og ventet i bilen. Og så etter kurset har vi gått turer sammen. Det er morsomt! Sist gang så klarte jeg å erte han igang så da fikk vi lekt litt. Han er veldig flink til å gå pent. Når jeg går med mamma så er jeg vant til å gå stort sett som jeg vil jeg, (utenom trening så klart) så han synes kanskje jeg er litt masete og slitsom.... :) Her sitter vi pent og poserer..... :)



Og her står Kavring på to for å få godis :)


Det var vel alt for denne gang.

Voff fra Wilma :)

7 kommentarer:

  1. Stakkars deg som ikke liker fyrverkeri! Men godt det er lenge til neste gang ;)

    Her er det også lapphundrøyting på gang, å da teller vi ca 60 dager til løpetid! Kanskje det er det som skjer med Wilma også!

    SvarSlett
  2. Huff og huff Wilma. Jeg er ikke så veldig redd for raktettene, men jeg er ingen tøffing heller... Det er særlig den hylinga før smellet som jeg ikke liker!!!

    Så fint juletre dere hadde, også så det ut som om du hadde en fin tur ute i sola der du speidet etter kråka!

    Kavring var skikkelig tøff. Og det synes jeg jammen at navnet hans var også.

    Godt nyttår til deg og mamman din fra meg og mamman min:o)

    SvarSlett
  3. Syns du var flink, jeg Wilma :o) Det er neimen ikke lett å forstå seg på menneskenes skytegalskap!
    Gleder meg til mamma'n din er utdanna. Da burde ho jammen gi Nalle ei skole..han har ikke respekt for noe eller noen snart!
    Hils hele familien! Godt nytt år :o)

    SvarSlett
  4. Så godt at det er et helt år til neste gang det skal smelle slik! Det må være vondt å være redd!

    Kavring var knalltøff, både han og navnet hans, alltid godt med gode venner:)

    SvarSlett
  5. Marianne: ja kanskje det er derfor jeg røyter nå...det skal jeg jammen tipse mamma om :)

    Nei disse rakettene like jeg ikke noe særlig. Jeg er ikke supertøff i tordenvær heller når sant skal sies.
    Og mamma sier at hun vet jo at hun gjør "alt gæærnt" når hun trøster meg.... Hun har jo lært at man skal prøve å late som ingenting, og ihvertfall ikke gi oppmerksomhet når jeg er redd, men hun er altfor bløt til å la være å trøste meg. Men neste år, så skal også vi begynne tidlig å trene! Prøve å være like flinke som vi så at Nina og Charlie hadde vært! Selv om problemet ikke er helt det samme, for jeg varsler ikke jeg da.

    SvarSlett
  6. Så morsomt å finne deg her, Wilma! Kavring har vi gått på kurs med også! På Din beste venn på Lørenskog! Og Winnie har vi vært og hentet hund hos! Og mutter'n tenker på instruktørkurs på Din beste venn... Vi har nok mye felles, vi! Lova er nydelig, jeg ble inntatt i henne! Og Dharma er den typen! Lykke til med valpekjøpet! Ta en titt innom bloggen vår, da vel!

    SvarSlett
  7. Hei Wilma.
    Godt nytt år til deg. Jeg er også glad dette rakett styret er over. Her på Kalbakken har de holdt på med raketter siden et par uker før jul. Mamma måtte dope ned Mille i år. Hun gikk rundt her i stua og var liksom ikke helt med... Vi hadde besøk av Morten Fanteriet(pomeranien), så jeg klarte meg uten dop.. Mamma skal prøve å trene opp Mille til å få litt mer selvtillitt, noe jeg tror er lurt. Skal finne et kurs som heter Miljø og Toleranse.. Vi får se om det hjelper. Hun er jo redd alt mulig, den lille søstra mi.
    Ellers, hvordan er det å bo på landet? Trives du? Regner med det.
    Vi snakkes vel snart. (Mille hilser også)

    SvarSlett