torsdag 29. april 2010

Etterlysning! :)

Hei alle sammen:

Har noen sett valpene mine? De har forsvunnet! Det var en nydelig liten neshorn-aktig tispevalp, oransje av farge, samt broren; en rød liten valp som minnet litt om et piggsvin. De var så vakre atte, og jeg passet så godt på dem i redet jeg hadde laget oppi senga til mamma og pappa. Men plutselig igår så var de borte!

Pappa synes nok det var litt slitsomt å nesten bli dyttet ut av senga om natta, men jeg måtte jo lage plass til barna mine! Mamma tok meg heller ikke seriøst, hun prøvde til og med å LEKE med en av valpene mine! Hun TRÅKKET på den, og den hylte! Da tok jeg den fort i munnen og løp inn i senga med den og gjemte den!

Men nå har de altså blitt borte begge to! Jeg mistenker sterkt mamma'n min for å ha bortført dem.....

Hun sier at det går over snart men hun vet vel godt at å bli mor varer resten av livet det!


Hun dro meg med til dyrlegen her også. Det var før jeg begynte å lage rede og før jeg hadde fått valpene mine. Da var jeg liksom litt "deppa" og slapp og ville bare hjem igjen hver gang vi var ute på tur. Dyrlegen tok en masse prøver og snakket masse med mamma, og konkluderte med at jeg hadde "innbilt" svangerskap! Har dere hørt slikt tull! Innbilt meg her og innbilt meg der..... Det er jo klart jeg var svanger! Jeg fødte jo TO "velskapte" valper!! Hva vet vel hun! Pfff!


Jeg bare håper at valpene mine har det bra hvor hen de er!




Jeg tror jeg skal vente her i senga en liten stund i tilfelle de kommer tilbake. Hvis ikke mamma kommer og maser om noe vi skal trene på eller noe vi skal leke. Da får jeg se om jeg blir med på det.....Vi får se....Kanskje......:)



Trippelsukk fra Wilma

5 kommentarer:

  1. Stakkars, stakkars oss Wilma!!! Det var så koselig at du hadde lagt igjen kommentar på bloggen min, for det er litt sånn "felles skjebne, felles trøst" liksom.

    Jeg lurer på om det kan være en skrekkelig "liga" som stjeler lappisvalper..... Da har de i tilfelle ditt vakre oransje neshorn og det røde pinnsvinet og min grønne gummidrage.

    I dag har jeg faktisk tatt litt grep og forsøkt å leke litt med "inneballen" min også satt jeg litt i fanget til mamma... Kan jo ikke slutte å leve heller Wilma?!

    SvarSlett
  2. Tispeprat. Dere kan snakke med Bienna om dette her, ho er visst ganske dreven, på en måte. Jeg skjønner hva som feiler dere..
    Slepp til oss mannfolk, så blir det orden på sakene!

    SvarSlett
  3. Hei på deg Wilma. Det er nok bare å følge med hva mat mor og mat far gjør og sier. De hvet best har jeg fått høre. Så da får vi tro på det. Jeg har min 2 løpetid nå, litt kjedelig for jeg får ikke være alene i hagen lenger. Når vi er ute så må jeg gå i bånd hele tida. Håper å få trefte deg en dag!!
    Stor nuss på nesa fra Roxie!

    SvarSlett
  4. Stakkars deg Wilma! Jeg har opplevd noe lignene så jeg vet hva du snakker om, min far tok også "valpen" min og kasta bortover gulvet, jeg ble sååå fornærma, tenk da lo moren min av meg, dobbel fornærmelse!!!
    Den gang leste moren min noe på Bienna sin blogg, og vips så hadde jeg glemt liksom valpene mine, og det var like greit, egentlig.
    Håper at du har det etter omstendighetene bra, Wilma.
    Ps. Vi kommer fra sammen kennel vi 2:o)))

    SvarSlett
  5. Milli: ja helt klart felles skjebne, felles trøst. Tusen takk for gode tanker.... Det er litt bedre nå. Jeg fant til og med noen pinner å leke med på tur igår. Må jo trøste mamma litt også, hun ser så lei seg ut når jeg ikke vil leke med henne...:)
    Nalle: ja, det er jo planen da... :) neste gang blir det kanskje ikke innbilt...:)
    Roxie:ja jeg må nok høre på mamma og pappa.... Og ja det hadde vært veldig koselig å treffes en gang. Får se om mamma og pappa klarer å bli med på et av disse lapphund-treffene! det håper jeg :)
    Ville: Uff! Disse mammaene og pappaene skjønner visst ikke alvoret i dette her. Sånn brutal behandling av valper da gitt.....!
    Heia Fairdogs jenter!:)

    SvarSlett