fredag 15. mai 2009

Hei igjen,

Nå ligger jeg langstrakt på stuegulvet etter en kjempefin skogstur med mamma. Det går ikke så veldig fort med henne om dagen, men vi koser oss på tur allikevel.
Idag fant vi en fin plass ved Steinbruvannet hvor mamma kunne sitte og hvile litt og samtidig kaste pinner ut i vannet som jeg hentet opp igjen.
Det er min type bading. Den strekker seg til såvidt å fukte magen, men lenger enn det går jeg ikke! Vassing er helt fint det! Jeg trenger ikke svømme jeg. Jeg er jo en hund! :) En gang ifjor prøvde mamma å få meg til å svømme, hun lurte meg ut i vannet på dypet men jeg var raskt oppe igjen, og lot meg ikke lure igjen! Ikke denne jenta nei! :)

Igår var vi i bursdag til Onkel Martin. Da fikk jeg også treffe "kusinen" min Mille for første gang. Hun er bare 8 mnd. Hun luktet veldig godt, så jeg måtte slikke litt på henne. Det likte hun godt og lo så hun hikstet! Vi ble gode venner vi! :)

På tirsdag var vi igjen på Rallylydighetskurset. Det gikk veldig bra denne gangen også. Igjen hadde Tara og Hanne satt opp 2 baner med henholdsvis 7 og 9 skilt i hver bane. Men denne gangen måtte mamma og de andre menneskene "briefe" banen alene, og se om de klarte å huske hva alle skiltene betydde. Det ble flere varierende tolkninger av en del skilt.... :) Stort sett gikk det fint. Men noen av de skiltene er vanskelige å huske, og absolutt ikke "selvforklarende" :)
Men jeg var flink uansett jeg! Kanskje litt ukonsentrert på siste runde, da hadde jeg fått litt nok og hadde mer lyst til å snuse i gresset.... :)
Neste gang blir det en full bane! Det blir spennende! :) Og siste gangen skal vi dømmes! det blir ihvertfall spennende!

Snakkes!
Voff fra Wilma

7 kommentarer:

  1. Hei, hei! Velkommen inn i denne bloggverdenen.

    Så flink du er til å ta hensyn til mammaen din,Wilma. Trimme alene mens hun sitter å hviler.

    Flinke på rallylydighet er dere også, høres vanskelig ut synes jeg.

    SvarSlett
  2. PS. Tror du har lagt inn bloggen min galt. Jeg har nok hatt noen innlegg senere enn for 6 mnd.siden. :-)))

    SvarSlett
  3. Hei,
    takk takk, det var vel på tide:)
    Rallylydighet er egentlig ikke noe noe annet enn forskjellige lydighetsøvelser "satt i system" :). Det er ikke så vanskelig for Wilma, mest skilt-pugging for mor.... :)

    Nå har jeg lagt inn bloggen din på nytt. Nå ble det riktig, tror jeg.

    Forresten nydelig bilde av Charlie på bloggen deres! :)

    SvarSlett
  4. Takk for det. Bloggen min blir jo brukt til litt skrytealbum også.Det er jo noen vakre hunder vi har. :-)

    Wilma er jo ei vakker dame hun og.

    SvarSlett
  5. Tenk når Wilma får to små søsken! Dere får nok ei fin og påpasselig barnepike der. Ser for meg storfamilien på neste 17.mai :o)

    Satt og kikka litt på rally her om dagen. Skjønner ikke at det går an å huske hvor man skal gå - like vanskelig som agilityløypene ser ut,jo...

    SvarSlett
  6. Kommer der til Drammen i år? Vi skal på NLK utstillinga den 7.6 Det var så koselig å bli kjent med dere der ifjor :o)

    SvarSlett
  7. Hei igjen,
    nei dessverre så blir det ikke noen tur til Drammen på oss. Det er synd, for det var veldig hyggelig der ifjor ja! :)
    Håper det går strålende for Nalle! Det burde jo det for han er jo slik en kjekk kar! :)

    SvarSlett