søndag 18. mars 2012

Vår.... :) = blodspor og fine turer i sola... :)

HEI :)
Nå tror jeg mamma bare skal innse at denne bloggen ikke blir oppdatert så ofte som hun gjerne vil. Dessuten har hun jo etterhvert kommet seg på Facebook, og der er det mye raskere å oppdatere seg sier hun.... Og jeg må jo innrømme at jeg av og til synes at hun har litt for mange baller i lufta samtidig..... Men nå er det altså på tide igjen :)
Mamma er akkurat ferdig med å holde et grunnkurs for noen veldig hyggelige og flinke folk og hunder, og det førte til at videregående kurset til Molly bare kom halvveis.... men til uka  begynner de på'n igjen! For det trenger de...... Og JEG skal også på kurs! :) Det blir morro å gå på kurs med mamma igjen! Begynner å bli en stund siden nå....Vi skal visstnok på Freestyle kurs!!! For morro skyld sier mamma. Og for å lære litt triks og sånn.... :) Nå om dagen liker jeg best å ligge å sove jeg....er litt slakk og hormonell sier mamma....og så snakker hun noe om innbilt svangerskap....denne gangen fikk jeg ingen valper da.....som mamma har funnet.... hehe :). Men nå skal jeg altså ristes liv i! :) Bare hun tar med kylling så gjør jeg det meste jeg :)

På fredag hadde mamma fri, så da var hun ute kl 0730 (!) og la et blodspor som jeg gikk utpå ettermiddagen. Vi pleier å vente til dagen etter, men mamma tenkte at vi skulle begynne litt pent...:) I mellomtiden ble det børsting og stell og å nyte livet i sola på terrassen.... :) På tidlig ettermiddag bar det ut i skogen. Det var veldig gøy å gå sporet, da våknet jeg liksom litt sier mamma. Og så fant jeg rådyrkloven da...og den liker jeg å gnage litt på og ville helst ikke slippe igjen.
Se her:



Etterpå var det Molly sin tur. Hun skulle prøve for første gang, så hun fikk gå et ferskt spor. Hun hadde på forhånd fått lov å sjekke ut rådyrkloven litt nærmere, og hadde slikket litt på den men ville ikke tygge på den sånn somjeg. Nå skal det sies at første gang jeg fikk se den så syntes jeg faktisk den var litt skummel.... :) Mamma la den allikevel ved sporslutt, men la også litt kylling slik at Molly skulle synes dette var stor stas! Og det gjorde hun. Hun brukte lang tid ved sporstart, snuste lenge og vel før hun bestemte seg for å gå videre, men da ble det stor fart til sporslutten. Veldig morro!! :)



Etterpå gikk vi en fin tur i vårsola i skogen...... :)


Kommer mamma!




Idag hadde mamma med seg kameraet igjen og vi hadde en super tur i nydelig ettermiddagssol. Mamma har ikke selv digitalt speilreflekskamera, men har nå lånt tante Mona sitt, og knipser i vei... :) Hun synes det er veldig morro, og så mye lettere enn med det gamle lille helautomatiske digitale kameraet vi har. Så nå sparer hun og skal snart kjøpe sitt eget :)
Jeg fant en snøflekk i skogen og ville helst bli der....vi har ikke så mye snø igjen på Sørumsand nå...

Vi traff noen fine hester ... 

Og Molly er litt nysgjerrig....JEG er veldig vant til hester jeg. Vokste på ved siden av Nordtvedt gård på Kalbakken jeg og så hester hver dag.  

Og klarte ikke å la være å spinne litt rundt og skremte dem litt, men ikke mye.... 

Her har hun sett at det nærmer seg noen hunder.... 

Vi møtte en 5 år gammel dachs hann og en 10 mnd gammel storpuddel tispe som syntes det var stor stas å få løpe litt rundt med Molly.... 

Til og med jeg måtte løpe litt da.... :) 

Vi har ikke enda sett blåveis, bare gule fine hestehov :) 

Avslutter med et bilde fra en annen tur langs elva en annen fin vårdag!  

HA EN FIN UKE ALLE SAMMEN!
Voff fra Wilma (og Molly og mamma :))

16 kommentarer:

  1. Så koselig blogg, Marianne=) Kjempefine bilder!!!
    Gleder meg til å treffe deg igjen;-)
    Klem
    Lena og Fredrik`en

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk :) Det blir dessverre altfor lenge mellom hver gang den oppdateres, men sånn er det!
      Ja, gleder meg til å treffes neste uke på kurs! (tror jeg dropper innekvelden :))
      Klem tilbake til begge to :)

      Slett
  2. Åh, så ut som dere hadde en koselig helg! Spor ser veldig artig ut, gleder meg til vi skal på kurs senere i vår, regner med at det er en lappe i Trondheim og som kommer til å digge det (:

    Mvh
    Ellen

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tror jeg du kan regne som sikkert! :) det er veldig morsomt! Jeg synes det er så utrolig fascinerende å se når hundene virkelig bruker nesa, og de fleste andre sansene som syn f.eks. er "lagt på vent". De kan gå rett forbi sporslutt med en halv meter hvis de er skikkelig konsentrert om nesearbeid :) Vi gikk blodsporkurs i regi av Retrieverklubben vi :) Og vanlig sporkurs med Din beste venn :)

      Slett
    2. Mhm, å virkelig kunne jobbe med den beste sansen de har tror jeg er noe alle hunder burde få prøve! Vi skal gå med Trondheim Hundeskole, helt enkelt innføringskurs, så håper vi får prøve litt forskjellige typer spor der, så vi kan gå et mer spesialisert et seinere, når vi kanskje ser litt mer hva både vi og Thorvald liker. Thorvalden sporer i alle fall på alt han kommer over, så tror ikke han trenger store motivasjonen, hehe.

      Slett
    3. Ja, spor er en super hodeaktivitet :) På grunnkurset i "Din beste venn" hundeskole har vi en skogdag, der alle får prøve seg på litt spor. Det er veldig morsomt, og nesten uavhengig av rase så synes alle hundene det er stor stas! Det som er utfordrende med spor er å kunne lese hunden sin for å se når den er "på" og når den går av sporet. Og la de få ro til å jobbe seg tilbake uten at vi "hjelper" til :) Som sagt: utrolig gøy!

      Slett
  3. Herlige vårbilder! Hundene ser ut til å storkose seg hvertfall! Vi og prøvde oss på spor i helgen! Stor stas! ;)

    SvarSlett
  4. Koselig innlegg med fine bilder av dere flotte jenter. Å gå spor er gøy, så det må dere bare fortsette med.
    Ser vi dere på Kongsberg til lørdagen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kjempegøy! :) Molly og jeg kommer til Kongsberg, men Wilma blir hjemme denne gangen.

      Slett
  5. Så flink du er, Wilma, til å gå blodspor. :))) Nå lærer du opp lillesøster også. :)

    Det er sååå deilig å komme seg ut i skogen igjen nå i vårsolen. Håper bare vi får en laaaang fin vår. Min beste tid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, deilig med våren ;) Så deilig med litt lengre dager igjen.

      Slett
  6. Hei Wilma. Stakkars deg som er litt hormonell. Godt at du får gå litt blodspor da, det gjør ting litt lettere. Molly var også flink, også synes jeg mammaen din har tatt masse fine bilder.

    Hilsen Milli (og Tjorve-lorva��)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for medlidenhet Milli. Det er ikke alltid så lett dette her med hormoner nei.... men nå synes jeg dte begynner å se litt lysere ut :) Alltid morsomt med blodspor! :) Og mamma har det veldig gøy med kameraet :)

      Slett
  7. Hei storesøstern til Molly!

    Jeg hilste på Molly i går, å det var kjempe artig! :) og hun fortalte om deg, og da måtte jeg inn å se på bilder av deg også, sånn at jeg fikk en snute til navnet lissom, håper jeg får møtt deg en gang også! :)

    Så fine turer dere har gått, i fint vær! Selvom jeg også savner snøen litt, den var så deilig og kald, og moro å base i!

    Også så flinke dereer til å gå spor!:D det harjeg bare prøvd engang,men så fort eierne nine får kjøpt blod skal jeg vist få gjøre det mere ;) jeg har hørt at jeg også skal få en klove i andre enden, men har aldri sett en før..så fint å høreat den ikke er skummel!

    Hils masse til Molly og mamman deres fra både meg og de på 2 ben, og ha en flott søndag videre alle 3.

    Bamseklem fra Leo

    SvarSlett
  8. Så fantastisk fine bilder og fine hunder du har :-) Blodspor jeg har ikke prøvd MacLurven på enda men ble litt inspirert av dere. Vi får se hva jeg finner på i helgen :-)

    SvarSlett