tirsdag 23. mars 2010

Tilbake igjen! :)

23/3-10

Hei alle sammen ! :)
Nå er vi endelig tilbake igjen. Ihvertfall litt til og fra..... :)

Her hos meg har det skjedd STORE endringer siden sist.
Ifjor høst ble mamma borte i flere uker, og pappa var liksom litt fjern......? Jeg savnet mamma'n min fælt, men 2 ganger tok pappa meg med på tur til en stor bygning hvor det luktet litt rart og der var plutselig mamma'n min? Veldig rart synes jeg, men veldig hyggelig å få kose med mamma igjen.

Etter enda noen uker så kom både mamma og pappa hjem igjen, men de var ikke alene!!!?

De hadde med seg 2 bittesmå mennesker, de var veldig rare synes jeg. Men de luktet veldig godt!! Jeg måtte vaske dem littegranne! De het Sofia og Emilie sa mamma og pappa, og de skal bo sammen med oss, så nå er du storesøster og må passe godt på dem!

Og siden har de vært her sammen med oss!
De lager MASSE LYD! Noen ganger må jeg gå i et annet rom for å få litt fred. Det er veldig deilig når de sover..... :) Det synes mamma også tror jeg :)

Men de er ganske morsomme også. Og nå i det siste har de vist seg fra en enda bedre side: det faller nemlig hele tiden små biter av brødskalker, gulrøtter og kjeks ned på gulvet rundt dem, så da blir det dobbelt så mye på meg! :)


Her er vi alle tre i julen: Sofia, meg og Emilie.


















Og her slapper jeg av sammen med Emilie på sofaen....




















20-21/3-10
Videregående kurs i rallylydighet.
Forrige helg var jeg og mamma på videregående helgekurs i rallylydighet. Mamma synes det var deilig å komme ut litt sa hun og bare være sammen med meg! :)
Det var morsomt å lære flere øvelser, og dessuten kom det inn noen få hinder fra agility (hopp, slalom og tunnel) og fra freestyle (snurr og sideskift).
Jeg var selvfølgelig veldig flink! Jeg klarte alle øvelsene, til og med fremsending til kjegle! Mamma må bare lære seg å stole litt mer på at jeg klarer det! :)

Selv tunnelen gikk jeg gjennom til slutt (selv etter tidligere traumatiske opplevelser i agility - les om agilitykurs på hjemmesiden min).

Så alt i alt en veldig fin helg! :) Vi skal prøve oss på en klasse 1 (nybegynner) bane ved neste anledning, så få vi hvordan det går!


Vi snakkes forhåpentligvis snart igjen.

Voff fra Wilma!!

4 kommentarer:

  1. Næmmen har du sett på maken ;o)
    Jeg visste du hadde gyldig blogge-fravær, Wilma, for du må ha hatt ei innmari spennende og travel tid! Gratulerer så mye som storesøster :o) Tenk å få to nydelig småjenter på engang, du er heldig - og veldig flink, du.

    Det var sikkert kjempemoro å dra på kurs aleine sammen med mamsen. Håper vi får høre mer om rally'n og alt som skjer i livet ditt framover.
    Iallefall - lykke til - og hils alle dine!!!

    Klem fra Nøve og Nalle

    SvarSlett
  2. Oi da Wilma!! Gratulere så masse som storesøster da..det visste jeg ikke!! Du får passe godt på småjentene da, og være ekstra snill..for de pleier å bli skikkelige gode på å miste mat med vilje også etterhvert..hehe!!

    SvarSlett
  3. Gratulerer som storesøster og hils til matmor og matfar også :-) Så heldige Sofia og Emilie er som har deg til å passe på. Klart de må dele litt med deg da og matmor er sikkert veldig glad for at du hjelper til med å "støvsuge" gulvet ;-)

    Lykke til med treningen og så håper jeg du forteller hvordan det går.

    SvarSlett
  4. Takk takk :)
    Ja, jeg passer så godt på dem så! Følger ekstra nøye med når andre enn mamma og pappa holder dem.... :)
    Matmor er glad for "støvsugingen" ja..... :)

    SvarSlett