mandag 29. mars 2010

Dumme dumme saltet.......

Hei igjen!

Nå har jeg fått på meg sokk igjen..... Med salve under..... Og så må jeg spise piller i 10 dager, 2 ganger om dagen....Men dét er egentlig bare greit for mamma gjemmer den i litt leverpostei :)

Det som skjer er at jeg klarer ikke å la være å slikke på labbene mine som blir såre av veisaltet.....og så slikker jeg og slikker jeg nesten til det blir sår. Denne gangen begynte jeg å blø litt også! Og når mamma oppdager det, så bærer det av sted rett til dyrlegen! Og dit bar det på lørdagen.....

Jeg er ikke så veldig glad i dyrlegen jeg.... Det vil si ...de er jo veldig hyggelige de menneskene som jobber der....når jeg først kommer inn etter å ha satt meg helt på bakbeina og nektet å gå inn døra...:)
Etter den gangen jeg fikk i meg noe jeg ikke skulle og fikk brekningssprøyte hos dyrlegen, så har jeg ikke likt meg der!

Men når mamma først har fått meg innenfor er det bare å gi opp, for gulvet er veldig glatt.... :)
På lørdag måtte jeg igjen opp på det litt skumle bordet SOM BEVEGER SEG(!) sånn at dyrlegen kunne få se på labben min. Den måtte barberes også!
Og så fikk vi resept på piller og salve og snart blir jeg helt bra igjen! :) Jeg er allerede mye bedre!

Jeg har hatt det samme en gang før på en annen fot, og det ble fort bra igjen :)

Mamma er litt sinna på alt saltet som de strør på veiene som gjør at jeg blir sår, men nå blir det snart bedre når våren kommer :)

Vi har latt være å klippe hår på potene mine, for det hjalp med å beskytte mot saltet så jeg har sett ut som en hippie på labbene :) Og så mamma mast fælt om sånn potesalve, som vi har smurt på i hele vinter. Vi har to forskjellige, den ene er en Tea tree oil salve og den smaker veldig godt!!! :) Så den har ikke mamma brukt så mye for jeg bare spiser den opp..... :)

Men men... nå er det altså sokk en stund, men det går ganske greit. Det er ihvertfall MYE BEDRE enn sånn skjerm!
Jeg har fått sånn anti-skli sokk (barnesokk) med litt sports-teip på og det funker fint!

Vi snakkes!

Hilsen fra Wilma :)

1 kommentar:

  1. God bedring, Wilma! Liker IKKE dyrleger jeg heller. Her i huset blir det trua med ett bad en av de nærmeste dagene, jeg er visst skikkelig seig på magen og på beina, og det er visst saltet sin skyld det også!
    Det var sikkert fryktelig vondt å få salt i såre labber! Stakkars deg. Men nå er vi vel snart kvitt saltet for i år :o)

    SvarSlett